Novinka

„Deset let? Jako by to bylo včera,“ říká Petr Sedláček ke spolupráci s JCB

21/03/2024

Začínali ve třech lidech a s minimem zkušeností. Dnes se náš lukromácký JCB TÝM může chlubit profesionály poskytujícími našim prodejcům a zákazníkům prodejní a poprodejní servis na vysoké úrovni. V současné době je prodej a servis techniky JCB hlavním pilířem prodeje společnosti LUKROM a právě v měsíci březnu slavíme s touto společností 10 let spolupráce.

 

„Na zastoupení pro celou Českou republiku jsme si netroufli. Proto jsme při počátečním vyjednávání nabídli společnosti JCB podobný model „rozdělení prodejního území“, který už fungoval u projektu HORSCH, to znamená, že LUKROM pokryje celou Moravu a část východních Čech a zbytek území zajistí společnost PEKASS,“ vzpomíná na začátky Petr Sedláček, který je šéfem projektu JCB v LUKROMU a dodává: „Nechce se mi ani věřit, že to tak rychle uběhlo. Jako by to bylo včera, kdy jsem objednával první stroje JCB, absolvoval první návštěvu továrny, první obchodní schůzky a školení… Začátek byl opravdu hektický.“

 



Oficiální zprávu, že se LUKROM stal importérem zemědělské techniky JCB, se zástupci naší společnosti dozvěděli jen pár týdnů před výstavou TECHAGRO 2014. Věci dostaly spád. „Museli jsme sehnat narychlo stroje na výstavu. Zajistit design a výstavbu stánku, proškolit prodejce, zajistit prospekty, popisky a ceníky. Začínali jsme opravdu od nuly a s minimálními zkušenostmi. Prostě jsme byli hozeni do vody a museli jsme plavat,“ vypráví. 

Tým pracovníků projektu JCB se budoval za pochodu a odstartoval ve třech lidech: Petra Galušková, Zdeněk Novák a Petr Sedláček. V červnu 2014 se přidal Stanislav Čajka jako servis manažer a téměř okamžitě převzal velkou část zodpovědnosti týkající se servisu strojů. „Musím podotknout, že Standa se stal ze dne na den odborníkem. Bez jakéhokoliv školení nebo vodění za ručičku si sám prošlapal náročnou cestu technické problematiky strojů JCB,“ vyzdvihl svého kolegu Petr Sedláček.

  


V roce 2016 se k týmu pracovníků JCB přidala Magda Sedláčková, která zajišťuje administrativní agendu JCB a poprodejní servis. Po ní přišel Jaroslav Ciběna, který začínal v LUKROMu jako servisní technik, ale díky svým technickým schopnostem si řekl o pozici technické podpory, zejména traktorů Fastrac.

Na konci roku 2018 se JCB tým v LUKROMU rozšířil o Josefa Obadala, který do společnosti přišel z firmy TOKO, což byl předcházející dovozce JCB a kde dlouhodobě působil jako technická podpora. „Díky svým více než dvacetiletým zkušenostem ideálně doplnil náš tým. Prodeje strojů se neustále navyšovaly a já jsem se dostal do stadia, že už jsem nebyl schopný pojmout prodej všech strojů, proto jsme přijali Aleše Martince, který od podzimu 2019 má na starosti prodej traktorů Fastrac a manipulačních vozíků,“ pokračuje vedoucí projektu JCB.

  


Největší potenciál růstu, který neustále cítíme, je prodej traktorů Fastrac. Pro maximální podporu jejich prodeje je potřeba profesionální přístup, proto se v roce 2022 tým rozšířil o dalšího člena Svatopluka Vachuna, který zastává pozici předváděcího řidiče traktorů Fastrac.

Nejnovějším členem týmu je pak Martina Jánošová, která pracuje na pozici asistentka prodeje ND. „Chtěl bych touto cestou poděkovat také Robertu Hábovi ze střediska Valašské Meziříčí, který se stal mojí psychickou a technickou oporou v těžkých začátcích. Navíc svým prodejním apetitem a buldočí zarputilostí na jaře 2014 doslova vlétnul na trh a předváděl našim zákazníkům jeden stroj JCB za druhým. Ve svém úsilí nepolevuje ani dnes. Díky tomu se středisku Valašské Meziříčí podařilo prodat nejvíce strojů zn. JCB v rámci prodejního území LUKROMU. V tomto regionu je rovněž největší koncentrace traktorů Fastrac v rámci celé České republiky,“ vzkázal Petr Sedláček.

 
FOTO: Současný tým JCB (zleva doprava): Petr Sedláček (produktový manažer), Aleš Martinec (produktový manažer), Roman Mikulík (garanční technik), Martina Jánošová (asistentka prodeje ND), Jaroslav Ciběna (technická podpora), Magda Sedláčková (poprodejní servis), Josef Obadal (manažer náhradních dílů + legislativa), Stanislav Čajka (servisní manažer). Chybí Svatopluk Vachun (technická podpora)

nahoru