en f

Novinka

Novinka mezi manipulátory JCB! Model 542-70 AGRI XTRA s převodovkou DUALTECH VT

19/03/2021

Nejnovější model zemědělského teleskopického manipulátoru od společnosti JCB série III s novou kabinou, splňující emisní normu pro ošetření výfukových plynů podle evropské legislativy Stage V.

Maximální zvedací kapacita manipulátoru je 4200 kg a maximální výška zdvihu 7 m.

Pod kapotou manipulátoru pracuje motor vlastní výroby: JCB DieselMax o zdvihovém objemu 4,8 l a výkonu 112 kW (150 koní).

Ošetření výfukových plynů dle emisní normy Stage V zajišťuje kompaktní systém skládající se z jedné nádoby, ve které je integrován oxidační katalyzátor (DOC), potrubí se směšovačem AdBlue/DEF a filtr pevných částic (DPF). Tento kompaktní systém výrobce označuje jako SCFR™.

„S postupným začleňováním jednotlivých systémů pro ošetření výfukových plynů se u JCB počítalo více než před deseti lety, a proto už v té době byla chytře navržena kapota motoru tak, aby se v budoucnu nemusela kvůli těmto systémům zvětšovat. Tím se zachovala vynikající viditelnost z kabiny manipulátoru na pravé zadní kolo,“ představuje produktový manažer a šéf projektu JCB ve společnosti LUKROM Petr Sedláček.

Další technickou změnou na manipulátorech, která přišla s přechodem na Stage V, je odstranění choulostivého EGR ventilu a složitého VGT turbodmychadla, které bylo nahrazeno jednoduchým turbem s obtokovým ventilem výfukových plynů (WASTEGATE). Nově byla taktéž navýšena kapacita vzduchového filtru a palivového fltru.

 

Stroj je dále vybaven vlastní čtyřstupňovou převodovkou JCB DUALTECH VT, kombinující hydrostatický a mechanický převod s maximální pojezdovou rychlostí 40 km/h. První stupeň je hydrostatický až do rychlosti 19 km/h, poté převodovka automaticky přeřazuje na mechanický převod. Druhý třetí a čtvrtý stupeň je mechanický.

„Nová kabina s unikátním zaoblením čelního skla je vybavena standardně 11 LED pracovními světly a automatickou klimatizací. Oproti předcházejícímu typu kabiny má nová kabina výkonnější ventilaci vzduchu, novou ergonomii ovládacích tlačítek, více úložného prostoru a o 14% lepší viditelnost směrem dopředu. Komfortní posed obsluhy zajištuje vzduchem odpružená polokožená sedačka s vytápěním a ventilací,“ doplňuje Petr Sedláček s tím, že rovněž hladina zvuku v místě obsluhy byla podstatně snížena na hodnotu 69 dBa. Komfort při jízdě umocňuje patentované automatické odpružení ramene, označené výrobcem jako „Smooth Ride System“.

 

 V I D E O
STROJ V AKCI MŮŽETE VIDĚT ZDE

 

 

ZAJÍMÁV VÁS TENTO STROJ?
↓ ↓ ↓

CHTĚJTE VĚDĚT VÍC A KONTAKTUJTE NÁS

nahoru