en f

Novinka

PETR KACHNÍK: Největší radost? Spokojený zákazník, který se rád vrací

09/04/2018

Říká se, že příroda je mocná čarodějka. Své o tom ví i vedoucí projektu HORSCH Petr Kachník, který nám prozradil proč bychom se k ní měli chovat lépe a více jí naslouchat. Zároveň také zhodnotil loňský rok a prozradil plány na ten letošní.

  

Jak hodnotíte rok 2017 z pohledu značky HORSCH?

Loňský rok byl pro značku HORSCH z pohledu posledních 5 let tím zajímavějším, kdy se podařilo na moravském trhu předat zákazníkům 83 strojů z toho 4 kusy špičkových postřikovačů HORSCH Leeb. Tímto počtem strojů jsme se obratově přehoupli přes 100 mil. Kč. Značka HORSCH se díky své dlouhodobé a cílené specializaci ve vývoji dostává na první příčku z hlediska jistoty a spolehlivosti pro své majitele. To znamená, že nejen dlouhé zátěžové testování při přípravě konstrukce strojů, ale i neustálé zdokonalování výrobních postupů přispívá k vyšší jistotě a spolehlivosti strojů. Prodeje nám k tomu nasvědčují.

 

Nejen prodej, ale i servis či dodání náhradních dílů je důležité, co myslíte?

Rozhodně. Naším cílem je dodávat zákazníkovi spolehlivý a efektivní servis. Z tohoto důvodu jsme v roce 2017 zřídili speciální systém dodávek náhradních dílů, který známe již spoustu let z traktorové techniky John Deere, a tedy jsme schopní v případě potřeby dodat zákazníkovi potřebný náhradní díl do druhého dne do 7.hodiny ranní. V roce 2017 nám běžel tento systém půl roku v testovacím provozu, takže pro sezónu 2018 jsme, si myslím, dobře připraveni.

 

Jak byste loňský rok zhodnotil z hlediska agronomického?

Byl zase jiný než všechny ostatní roky. Průběh počasí zamotal hlavu nejednomu agronomovi či majiteli zemědělských subjektů i když se toto nedá paušalizovat. Pracujeme všichni v přírodě a tu si ještě zatím (díkybohu) nikdo nepodmanil. Tato nám ovšem dává znatelně najevo, že bychom jí měli podstatně více naslouchat a chovat se k ní zodpovědněji. Nejedním důkazem toho je průběh počasí v jižních koutech Moravy, kde nás postihlo výrazným způsobem sucho.

 

 

 

Co s tím? Jak se dostat z tohoto začarovaného klimatického kruhu?

Myslím si, že bude hodně náročné vypořádat se s tím a nabídnout zemědělcům v aridních oblastech odpovídající systematické řešení hospodaření na půdě tak, aby nepřicházeli zbytečně o vodu v obdobích, kdy jí není nadbytek. Německý výrobce HORSCH umí již od svých prvních vyrobených kusů strojů v „80-tých“ letech s vodou velmi efektivně hospodařit a této myšlenky se dodnes zásadně drží a myslím, že i rok 2017 ukázal, že technologie HORSCH je ta pravá a správná také pro oblasti ohrožené a zasažené suchem. LUKROM, jakožto importér strojů značky HORSCH již od roku 1996, umí s tímto technologickým celkem hodně dobře pracovat a umíme zákazníkovi nabídnout nejen stroj, ale hlavně způsob hospodaření na svých pozemcích tak, aby dokázal zemědělec šetrným způsobem získat maximální profit.           

 

Kolik strojů se prodalo v roce 2017 a v čem byla největší síla?

V roce 2017 se podařilo předat moravským zákazníkům 83 strojů značky HORSCH z toho 4 kusy postřikovačů HORSCH Leeb. Největší sílu ve strojích HORSCH spatřuji v technologickém zázemí značky. Stroje HORSCH nejsou jen kusy strojů, které tvoří nějaký obrat s nějakým ziskem. Ano, obchod děláme “s péčí řádného hospodáře, za účelem zisku”, ale s každým dodaným strojem HORSCH jsem rád, že můžeme dodat zákazníkovi kus technologické linky a návod, jak správně provádět operace na jeho pozemcích. Jde o to, abychom uměli zákazníkovi správně nakonfigurovat a poradit s výběrem typu stroje pro požadovanou aplikaci.

 

Co vás jako vedoucího projektu nejvíce těší?

Největší radostí je pro nás všechny spokojený zákazník, který se rád vrací jednou podiskutovat o možnostech, podruhé o novinkách a potřetí třeba o dalších objednávkách…    

 

Díky čemu se podle tebe za poslední rok divizi zemědělské techniky tak daří?

Co se týká úspěchů v prodejích strojů HORSCH, ale i celé divize, tak v posledních letech jsme byli svědky více, či méně, ale pořád zajímavých cenových podmínek jednotlivých zemědělských komodit. V takovémto období se zákaznická nálada k nakupování techniky výrazně zlepšuje. Vedle tohoto aspektu jsou výrazným motivačním prvkem pro investice do strojového parku probíhající dotační tituly, které na jednu stranu pomáhají zákazníkům usnadnit finanční zátěž při nákupu strojů, na druhou stranu jsou tyto značnou komplikací pro nás prodejce, kdy se obchody hodně časově “táhnou” a je složité dodržovat ceny při dlouhém průběhu administrativního zpracování jednotlivých projektů. Nad tím, si ale nejspíš můžeme jen postesknout. Na druhou stranu je zapotřebí se ale dívat i střízlivě dopředu, dokdy je vlastně náš trh schopný neustálý růst udržet…     

 

 

Snažíte se váš tým pracovat tak, aby zkvalitňoval služby zákazníkům?

Abychom dokázali požadavky a přání zákazníků naplňovat, tak je potřeba neustále pracovat na zázemí, které chystá a zajišťuje ceny strojů, zpracovává objednávky, zajišťuje přepravy, řeší finance, vyřizuje záruky, objednává náhradní díly, řeší logistiku náhradních dílů, chystá školení servisních techniků, zajišťuje školení obsluh, školení obchodníků atd. atd. Za tím vším stojí každodenní spolupráce a komunikace nejen mezi námi v LUKROMU, ale taky denně na úrovni výrobce-importér, importéři mezi sebou… Toto vzájemné zázemí je základním kamenem pro úspěch. Je to oblast, na které jsme hodně v minulosti pracovali, ale je na ní potřeba pracovat neustále, jelikož se vyvíjí a jde dopředu spolu s vývojem strojů, předpisů, zákazníků a všeho ostatního. V roce 2017 jsme toto personální zázemí posílili o jednu osobu, pro zpracovávání administrativních záležitostí a dále chceme posílit servisní zázemí posílením pozice servisního manažera.    

 

Na závěr bycho rádi znali vaše plány, za značku HORSCH, na tento rok.

Rok 2018, který je před námi, je otázkou, již od samotného průběhu jara, kde první jarní den bylo nad ránem -9 stupňů C. Oblasti, kde nebyla sněhová pokrývka a byly značné mrazy budou mít asi trochu vrásky na čele, ale nebude to poprvé ani naposled. Nyní je hodně brzy předpokládat, jak se bude rok vyvíjet. Podstatné je, že umíme nabídnout stroje, které přináší zemědělci jistotu i v méně příznivých podmínkách, což je naše velká devíza.

 

nahoru