en f

Novinka

Projekt JCB zaznamenal historické prodeje

07/03/2019
BÁNOV | Úspěšný loňský rok hlásí pracovníci v projektu JCB. Historické prodeje totiž zaznamenali jak v prodeji strojů, tak i v prodeji náhradních dílů. Nosným programem u značky JCB jsou již tradičně teleskopické manipulátory, kterých se jim podařilo prodat bez jednoho kusu rovných šedesát.
„Stoupající tendenci měl i prodej traktorů Fastrac, kde konečné číslo prodaných strojů skončilo na 18 kusech. Velkou radost nám udělal loni i prodej kloubových nakladačů, kdy se nám jich podařilo prodat šest velkých a tři menší kompaktní,“ řekl vedoucí projektu Petr Sedláček.
 
Prodej náhradních dílů JCB zaznamenal taktéž rekordní čísla, které přesáhly 30 milionu korun. Projekt JCB vytvořil v tomto roce celkový obrat, který se pohyboval za hranicí 250 milionů Kč. V roce 2014, kdy jsme s tímto projektem začínali, jsme si vytyčili určité cíle do prvních pěti let. Nyní v roce 2019 můžeme tuto pětiletku hodnotit velmi kladně a naše cíle jsme splnili nad očekávání.
 
 
Historické prodeje v loňském roce byly uskutečněny díky dotačním titulům PRV a MASKA, lepší výkupní ceně mléka a i přes rekordně suchý rok i relativně dobrým výnosům v rostlinné výrobě. Dešťových srážek bylo sice podle Petra Sedláčka velmi málo, ale oproti roku 2017 přišly alespoň vždy ve správnou dobu. Významným podílem na prodeji nových strojů JCB se podílelo i akční financování techniky JCB společností JCB Finance a UniCredit Leasing CZ, a. s.
 
 
Manipulátory? Další „žhavé želízko“
 

Rok 2019 se jeví, že by mohl být rovněž úspěšným rokem pro prodej nových strojů JCB, i když už asi ne v takové míře jako v roce 2018. Velká část prodeje strojů by měla být realizována již v rozběhnutém dotačním projektu OPPIK. Prodeji nakladačů do živočišné výroby by měla nahrávat i stabilní a relativně dobrá výkupní cena mléka.
 

„Dalším „žhavým želízkem“ pro dobrý prodej v letošním roce by měly být nové teleskopické manipulátory tzv. III. generace, které by se měly na náš trh dostavit zhruba v polovině roku. Vzhledem k vysokému počtu prodaných strojů v předcházejících letech lze očekávat i navýšení prodejů náhradních dílů,“ dodal Petr Sedláček s tím, že se počítá s řadou marketingových akcí, včetně návštěv továrny JCB se zákazníky.
 
 
Cílem projektu JCB je jeho stabilizace. K tomu je potřeba mít dostatečný počet pracovníků, kteří se budou starat jak o zákazníky, tak hlavně o servis strojů. „Jsou to dvě spojené nádoby: abychom mohli mít kvalifikovaný personál, musíme mít kvalitní zázemí. Dobře si uvědomuji jedno zažité pořekadlo: „První stroj prodává obchodník, druhý už servis“ zdůraznil vedoucí projektu s tím, že je potřeba stabilizovat a rozvíjet servisní a prodejní síť, a to především v oblasti Vysočiny a východních Čech. Vzhledem k dlouhodobé absenci  kvalifikovaných pracovníků na našem trhu to ale Petr Sedláček vidí jako nejtěžší úkol pro nastávající období.
nahoru