en f

Novinka

Bez vytrvalé práce a schopností všech zainteresovaných pracovníků LUKROMU by to prostě nešlo, říká PETR SEDLÁČEK

10/04/2018

Jak dosáhnout vysokých prodejních čísel a proč je lidský faktor (nejen) v zemědělství stále velice důležitý? O tom jsme si povídali s šéfem projektu značky JCB Petrem Sedláčkem.

 

Loňský rok byl pro JCB obzvlášť vydařený. Jak se na to díváte vy?

Hodnotím jej jako nejlepší. Prodej teleskopických manipulátorů, který je pro tento projekt stěžejní a je určitým etalonem úspěchu se přiblížil k plánovaným 50 ks a to na konečných 49 ks. Jako velmi úspěšný hodnotím i prodej traktorů Fastrac, kde jsme dosáhli velmi pěkné číslo prodaných traktorů a to 15 ! Co mě ale velmi překvapilo je prodej velkých kloubových nakladačů určených pro zemědělství, kterých jsme prodali celkem 7. Zúročili jsme tak práci z předešlého roku, kde jsme se soustředili na předvádění těchto strojů. Celkem jsme v roce 2017 prodali 73 nových strojů značky JCB.

 

S navyšujícím se počtem strojů se jistě zvýšil i prodej náhradních dílů…

Ano, jde to spolu ruku v ruce. V porovnání s rokem 2014, kdy jsme de facto s projektem začínali jsme v roce 2017 prodej ND navýšili několikanásobně a to z 2 mil. Kč v roce 2014 na 26,7 mil. v roce 2017.

 

Prozraďte, jak dosáhnout úspěšných prodejních čísel?

Těch faktorů je několik. V první řadě je značka JCB na českém trhu velmi pozitivně vnímána, stroje JCB jsou pověstné svojí spolehlivostí a robustností, navíc, tak jako např. traktory JD se dobře prodávají i jako použité. V druhé řadě, se společnost JCB snaží stále o inovace svých produktů, což jsme zaznamenali v roce 2017 a to enormním zájmem o novinku: manipulátor AGRI PRO s unikátní převodovkou DUALTECH. Třetím faktorem je síla společnosti LUKROM, která dokáže stroje JCB, ale i ostatní techniku profinancovat třeba přes komodity nebo profinancovat část stroje službou v rámci podniků prvovýroby skupiny LUKROM. Tento způsob financování využívají zejména službaři a nám to značným způsobem pomáhá prodávat zejména traktory Fastrac. Čtvrtým a nejdůležitějším faktorem úspěšného prodeje je tým všech pracovníků společnosti LUKROM, který je zainteresovaný  na prodeji a poprodejním servisu. Bez jejich vytrvalé práce a schopností by to prostě nešlo.

 

Díky čemu se podle vás za poslední rok divizi zemědělské techniky tak daří?

Jednoduše by se dalo říci, že divizi zemědělské techniky se úspěšně dařilo v roce 2017, protože zemědělství jako celku se daří už několik let. I přes nepatrný pokles cen komodit a suchu, které postihlo hlavně jižní část našeho území byla sklizeň obilovin a ostatních komodit vyrovnaná a slušná. Navíc se zlepšila oproti roku 2016 výkupní cena mléka. To vše bylo už tradičně podpořeno různými dotačními tituly na pořízení zemědělské techniky.  Myslím si, že velký podíl na úspěchu prodeje zemědělské techniky ve společnosti LUKROM je i portfolio zastupovaných značek: John Deere, JCB, HORSCH, to jsou prémiové značky o které je pořád zájem.  Ale jak už jsem zmínil výše, ani světové a prémiové značky by se bez velkého úsilí všech zaměstnanců  společnosti LUKROM neprodávaly samy. 

 

Prozraďte nám něco o týmu JCB… na co jste se loni nejvíce zaměřili a na čem se snažíte více pracovat?  

Z původního týmu 4 lidí, který se staral o projekt JCB jsme v roce 2017 tento počet navýšili na 6 a to o pozici garančního technika a pozici poprodejního servisu. Vzhledem k neustále se navyšujícímu počtu prodaných strojů a náhradních dílů se zvedají nároky i na lidi, kteří kolem projektu běhají, proto je nutné tým doplňovat tak, aby s narůstajícím prodejem držel krok. Není to ale jenom o rozšiřování týmu JCB,  ale i o rozvoji „strojařských“ středisek jako takových. Všichni dobře cítíme, že chceme-li držet krok s konkurencí a neustále držet vysoké prodejní čísla, musíme k tomu zajistit odpovídající technické zázemí a investovat do lidských zdrojů. To můžeme vidět např. na stavebních investicích střediska Bánov, kde opravujeme cesty a servisní dílnu, ve Valašském Meziříčí, kde je vybudovaná nová servisní dílna nebo budování zcela nových středisek ve Svitavách nebo  Hrotovicích. Snažíme se i rozšiřovat náš tým servisních techniků, což v tuto dobu není zrovna jednoduché.

 

A co plány na tento rok za značku JCB?

V letošním roce bychom chtěli být minimálně tak úspěšní jako v roce 2017, což znamená, že v prodeji teleskopických manipulátorů bychom chtěli udržet prodej mezi 40 až 50 ks , prodej Fastraků  navýšit na 16-18 ks a v prodeji kloubových nakladačů se přiblížit k loňskému výsledku. Předpokládám, že prodej ND dílů by se mohl v letošním roce přehoupnout přes magickou hranici 30 mil. Kč. Plánujeme, že bychom podnikli alespoň 2 návštěvy našich zákazníků do továren společnosti JCB, které bývají velmi úspěšné. Ze strategického hlediska bych se chtěl v tomto roce zaměřit na zemědělské podniky a farmáře na Vysočině, protože právě tam vidím potenciál našeho růstu. Chystáme se v tomto regionu v  maximálním nasazení předvádět techniku JCB a oslovit tak  nové zákazníky z této oblasti.

 

nahoru